Rieko Okuda, Klavier, und Conny Bauer, Posaune – Konzertreihe zeitgenössischer Improvisationsmusik
Das Projekt „Piano +1“ ist eine Konzertreihe mit improvisierter Musik, die akustische Duette mit einem Klavier präsentiert. Improvisierende Pianistinnen und Pianisten laden jeweils einen musikalischen Partner ein (ein akustisches Instrument oder eine Stimme).
Für dieses zweite Konzert auf einer Reihe von sieben Konzerten lädt die Gastpianistin Rieko Okuda Conny Bauer an der Posaune ein!
Die Konzertreihe „Piano + one“ ist von Roman Stolyar kuratiert.
The “Piano +1” project is a concert series of improvised music presenting acoustic duets with a piano. Improvising pianists are invited to participate in the program, each of them chooses a partner (an acoustic instrument or voice). For this second concert, guest pianist Rieko Okuda invites Conny Bauer on the trombone!
Rieko Okuda – Klavier
Conny Bauer – Posaune
Rieko Okuda is a pianist and a composer from Japan. She began to play
Classical music at the age of 3. In her young age, she attended to
Kaizuka city Piano Competition in Osaka, and got the first prize. She
also studied Music Therapy at Doshisha Women’s College. Music Therapy
led her into Contemporary music, Improvised music, and Jazz. After her
study in college, she moved to USA to study Jazz music. She fell right
into the Jazz scene in USA, performing with some of the great American
Jazz musicians (Bob Mintzer, Jon Faddis, John Fedchock etc) at several
jazz festivals such as North Texas Jazz Festival, Nortredam Jazz
Festival to name a few. A couple of years later, she got interested in
Free Jazz and Improvised music while she was in Philadelphia. She
performed with the great improvisers including Marshall Allen (from
San Ra Orchestra), Elliott Levine (recorded with Cecil Taylor), and
Calvin Weston (recorded with Ornette Coleman). Her interests in
Improvised music led her to move to Berlin. She performs with various
musicians in Berlin ex. Tobias Delius, Ignaz Schick, Axel Dörner, Els
Vendaweyer, and Linda Frederickson, ect. Also, she collaborates with
contemporary dancers such as Akemi Nagao, Jenny Ocampo, and Annapaola
Leso (from Sasha Waltz.) She performs at several experimental
festivals: A’Larme Festival, JOE Festival Essen, Brda Contemporary
Music Festival, Sound Disobiedience, XChange Festival, Experymental
Festival, Flux Festival, and Soundance Festival to name a few.
In 2017 and 2018, she got the residency in Elektronik Music Studio
(EMS) in Stockholm, Sweden. This residency experiences inspired her to
the Electro-Acoustic field, and she started to invite electronics to
her piano solo pieces. Her first Electro-Acoustic solo was performed
at Koncertkirken Blagards Plads (DK), Ausland (DE), FLUX Festival
(DE), and Vardklockans Församling (SE). In 2020, she has got the
residency in Visby International Centere for Composers (VICC) to
extend her experience, and find more possibilities to create various
sounds and composition techniques. A year after, 2021, she made a
performance at Speicher V Festival where has the concept of site
specific sounds to explore a variety of acoustic spaces.
Konrad „Conny“ Bauer, geboren 1943 in Halle an der Saale, begann schon
als Jugendlicher zu musizieren. Nach autodidaktischen Anfängen als
Sänger und Gitarrist in verschiedenen Bands, studierte er in Dresden
Posaune. Dort entdeckte er den Jazz für sich. Nach dem Studium zog er
nach Berlin und spielte u. a. in der „Modern Soul Band“, später in den
Gruppen „FEZ“, „Exis“ und „Doppelmoppel“. 1974 gab Conny Bauer beim
legendären Peitz-Festival sein erstes Solo-Konzert. Seitdem fasziniert
er sein Publikum mit immer neuen Klängen und überraschenden Harmonien,
die er durch seine mehrstimmigen, charakteristischen Blastechniken
erzeugt. Der US-amerikanische Musikjournalist John Corbett prägte den
Begriff der „Conradismen“ und bezeichnete Bauers Musik als „eine der
radikalsten originalen Stimmen in der improvisierten Musik.“ Bauer
tourte durch Europa, die USA, Südamerika und Japan. Er spielte mit
international-renommierten Improvisationsmusikern wie Gianluigi
Trovesi (sax, cl), Peter Kowald (b) oder Peter Brötzmann (sax) und ist
neben Ernst-Ludwig Petrowsky (sax), Günter „Baby“ Sommer (dr) und Uli
Gumpert (p) Gründungsmitglied des „Zentralquartetts“.
L’écritoire ist seit Januar 2023 tagsüber als Quiche-Haus geöffnet!
Unsere musikalischen Veranstaltungen begleiten wir mit hausgemachten Spezialitäten Küche aus Frankreich.
Unsere Gemüsequiche-Teller mit Beilage sind für 13,00 € zu bestellen! Unsere Tarte des sœurs Tatins, wie Zitrone- und Pflaumen-Tarte (6,00 €), werden Ihren Geschmack treffen und die Sehnsucht nach Frankreich wecken! Wir freuen uns auf Ihren Besuch.
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